Thursday, November 10, 2005

吵架-朋友...

很多时候,两个人时常吵架,他们肯定就是仇家或两个关系很好的人。。分别就是仇家不会或很难和好。。而两个关系很好的人却是表面吵得很热,一转头却嘻嘻哈哈的。。。

两个人,因为有着共同的目标、思想、背景或其他的因素而成为朋友。。。至於关系好坏的程度就看两人的造化了。。。有人说吵架可是种情趣,可以联络感情。。可是两个男的或女的怎么可以说是情趣啊?联络感情?可能吧!就是看两人之间的关系去到哪里吧!因为感情较浅的两个人吵架可能会破坏之间的友谊。。当两个人的友谊到了一定的程度时,吵架可能是家常便饭吧!我说得对吗?

两个感情很好的人时常会因为一些小事情而吵架。。感情越好,吵得越多,为的事情也越琐碎。。电视节目、电影和小说里所谈的‘兄弟情’啦。。。‘姐妹情’ 啦。。。都能出生入死啦。。感情好到可以共穿一条内裤啦。。或共拥有一个另一半啦。。。都是骗人的!!!可能有50%是真的吧。。现实生活中,有哪几个朋友会做到如此呢??如果有,机会是很少的。。也请珍惜。。可我。。可能就没酱的福气吧!可能你是酱想,未必你的朋友是酱想的!

除此,两人(不论是2男、2女或1男1女)很多都会因为另一半的因素而吵架和感情渐渐淡了下来。。这可能是之前感情过於浓,导致两人经常在一起,而当其中一人遇到另一半时,他没有,也不会再有时间和他的死党像以往一样一起颠了。。这样这死党不多不少也会感觉到被抛弃或妒忌或羡慕的感觉了。。如果这死党思想未成熟,他(死党)就是不会酱轻易放过他了。。而如果这死党思想够成熟,他(死党)就会原谅他对自己所做的一切一切。。

真心朋友就是酱。。。无论对方有多错多坏。。他们还是能原谅对方,在一起和好相处。。还有,两个朋友相处,重要的是对彼此的信赖和尊重。。。有件事很想讲,就是身为朋友,当你遇到挫折时,我们都会站在你身旁给于支持。。无论你的选择是对或错。。选择永远是你的,我们只能给于支持。。但如果你以后想我坦白,就说吧!也没用,因为你都不听我讲的!哈哈。。。我虽然没有这福气,也不知以后会不会有,可是我很高兴有这‘兄弟’。。不管以后日子怎样,你怎样对我。。我还是真心祝福你。。永远快乐。。我也想对我之前幼稚的想法把你弄得痛不欲生致上万分歉意。。(如果你还记得什么事)。。哈哈。。。(有时不是故意弄你的啦。。。也不是有意想惹你生气的。。可是我酱的脾气能做到酱算好吧??哈哈。。我会改进的!!)

我差点忘了。。。还有水果家族呢!!!谢谢你们的‘照顾’ 和‘爱戴’ 啊!!希望我们以后有缘能再续我们的水果真情啊!!!其他朋友也是!!!谢谢你们一路的支持!!!

6 comments:

Chua You Heng said...

I am the first who post in Desmond's blog finally. To me, quarrel is a very common activity. Quarrrel sometimes can enclose the relationships of two friends. Like Jia Qi and me. We always fight among each other, but we always ended with a laugh. If you are my enemy, I won't even talk to you. So if I won't talk to you, how can we start quarrelling? Quarrel can let others to know your opinion, so when others know it, they can start tolerate with you. This is what friends are, am i right? So I think that quarrel will only make friends, but not a broken friendship.

erinwho? said...

Shucks! Must you write in chinese?
你写华文,我也该写华文吧!

终于相通了吧!读了这一篇文字瞒欣慰的。。。吵架如果是为了一些小事当然会一笑而过呀,毕竟你俩都是好朋友。但是如果吵架是为了一些很大的事情应该坐下来谈谈,不然日后事情会很难解决的。对啊,每一对知己到了一定的程度都会有不少的争执,意见有时会不合。虽然说朋友都有着同样的兴趣,同样的目标,但是思想不可能是一致的。

说到“另一半”这件事,每个人都有自由去寻找他的另一半。可是不要重色情友。人生中最重要的还是朋友。你有时也该体谅体谅一下他吧,找到另一半不是一件容易的事哦!很多好朋友就是因为这些问题,各自有了生活的另一半变忽略了朋友。虽然这些朋友不能再像往前整天都在一起,但偶尔出来与朋友约会就行了。

还有一件事情,我们原谅了别人不用常挂在嘴边,对别人的付出不需多说,只愿他能幸福快乐就够了。很多事情就算身为最要好的朋友也不应该给予任何意见。他要做选择已经够烦恼了,你可以做的就是给于支持。有时我们听了你说的话不一定要跟你所说的吧,只要我们明白有一个人在身旁关怀着,时时安慰自己,我们会感到很开心,很满足的。对自己的另一半也要如此哦!

水果家族。。。瞒好听的名字。我的华文就是这么烂,可以写到这儿已经是很奇怪的了。

Love,
erin

Grumpy Boi said...

衡。。。有时吵太多不是件好事。。你也该想一想以后你和他要酱吵吵闹闹过日子吗??大家都长大了,都不能像你酱每天都吵架的。。有时朋友之间不一定是靠吵架而增进感情的。。还有千种万种方法啊!让人知道你的想法还有很多种。。不一定要选择这的。。敌人。。为何你不要试着把他们改换成朋友??所谓多一朋友好过多一敌人。。以后的日子和踏进社会时,都不是你所想象的那么简单啊!你需要的是朋友,而不是敌人。。那时你后悔可能也太迟了。。

流汗。。。可能我写的过於秘密吧!!

先一件一件事情来讲。。。我其实在跟他说关于另一半那事,我以前是错了啦。。。知错了。。你又何必又讲我不体谅他呢???

除此,我可能说太多不必要的话了。。一些事情只需两个人心里知道就可以了。。对吧?你要知道有时我们吵架是因为把对方的话猜测错误而引起的。。可能我不应该在这说吧!

我也没说我讲什么他一定要听啊!!!我也说过任何事情我只会给予支持啊!!!我发觉你的华语有些问题。。不然就是你的理解能力有问题。。。或你一直认为我是错的。。。有时真是发觉你们整天说我错!虽然我整天做错!可是也不是几乎每件事都算到我头上来吧??好无辜!

erinwho? said...

Fine, I use english then.
Yeah, we totally need to avoid foes but you may find it hard later on in life.

I didn't say you are wrong, maybe you WERE wrong but you had improve. Haha... Don't blame me, my "biao da" neng li very cha....

U-innocent? Maybe.... I dun really understand you guys but.. The past is not important nor is the future, it's the present that we should treasure.

All for now,
erin
- I am so not going to comment in chinese anymore. Try so hard and spent so much time to write in chinese but kena laughed chinese not good....

Grumpy Boi said...

Erin..
u really gotta work on ur 'pemahaman' part... i notice tat u dun really understand wat i had written sometimes.. A LOT of times... LOL...
Hhmmm...past not important?? BUT Y DO WE HAVE TO STUDY SEJARAH??? ARGH!!!! its killing me.... future is important too.... if not y ur parents had plan on letting u go to aus to further ur studies early of the year or so??? or y had u knew tat u r goin into 'graphic design' in the future?? its the planning n thinking tats important... it sets goals for u... goals tat wud make u work hard now...do something about it...present is also important.. we must appreciate now...

erinwho? said...

Hmm. ok. Compared the past and the future, I still think that the present is the MOST important. The past shapes you today, the future is unknows. But it is the present you that plans for the future. Thus, whatever we do know, whatever you decide now is still the most important.

As for sejarah, I like learning it BUT i don't like exams. The exams for sejarah is really dumb. I mean, history should be like testing your facts as well as common sense. It should ask us about OUR opinion of things that happen to let us "take part" in history. That's why i always get low marks in sejarah. It's because of our education system not because I'm lazy to study it... *coughs

I know there's something wrong with my chinese. You don't have to point it out. ok? Haha... how can I improve my chinese. I hate typing in chinese because it's so slow and I don't really like reading in chinese except for all the love novels which i only read like a few in my whole life. I've tried so many things [did i?] and it has been a long time since I listen to english songs but my chinese still stinks... I still remember the days back in primary school when I go for chinese essays competition. [Ha ha ha] So, the next thing you know, I would be writing chinese loves letters. LOLX

erin
-The past is history, the future is yet to be known, the present is a gift, That's why it's called the "present" This sentence is quite lame but it's meaningful.